031-38131000

سامانه خدمات شهروندی چیست؟

استفاده از تکنولوژی های بروز و کارآمد در دولت و خدمات دولتی در دنیای امروز(مانند سامانه خدمات شهروندی)هیچ جای بحث یا سوال برانگیزی را برای مدیران خردمند سازمانهای دولتی و خصوص باقی نگذاشته است. استفاده از این تکنولوژی ها در امور فرآیندها و خدمات دولتی هرچه بیشتر و بهتر صورت گیرد پیشرفت بسوی دولت الکترونیک با سرعت بیشتری بوقوع خواهد پیوست.

پاسخگویی و ارتباط الکترونیکی در تمام فرآیندهای حکومتی می تواند یک دولت را به یک دولت الکترونیکی تبدیل کند ، در این دولت کلیه خدمات دولتی با کمترین هزینه و مناسبترین و سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت عرضه می شود . دلایلی چون : رشد فناوری اطلاعات و فشارهای ناشی از رقابت در جهان، رشد استفاده از اینترنت بین مردم، از مهمترین دلایل نیاز به ایجاد یک دولت الکترونیک میباشد که مزایایی چون: کاهش هزینه های دولت، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، بهبود کارایی و ارائه خدمات بخش دولتی را در بر خواهد داشت و باعث میگردد استفاده از این تکنولوژی ها هر روز بیش از پیش فراگیر شود.

 

سامانه خدمات شهروندی

برای فعال سازی سامانه خدمات شهروندی هم اکنون با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 شماره تماس  ۴ – ۹۵۰۱۸۸۷۱ (۰۳۱)

شهرداری ها و شهروندان

شهرداری بعنوان نهادی خدمتگذار و سازمانی که در حوزه توسعه و مدیریت شهری بسیاری از امور شهر را عهده دار میباشد از یک طرف و شهروندان بعنوان مشتریان دریافت کننده خدمات از شهرداری از طرف دیگر و حجم خدمات و امور مختلفی که این سازمان در حوزه های متفاوت به شهروندان ارائه مینماید.

نیاز به ارائه خدمات بر بسترهای اینترنتی و از راه دور را بیش از قبل پیش روی مدیران شهری می آورد که با استفاده از سیستم ها و فناوری های نوین خدمات خود را بر بستر اینترنت به شهروندان ارائه نمایند تا با کاهش رفت آمدهای شهری بیهوده کاهش هزینه های شهری را در بسیاری از امور چون حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، عمر معابر شهری ، نیروی انسانی و …. در پی داشته ضمن آنکه باعث افزایش بهره وری و مدیریت بهتر امور شده و رضایت مندی شهروندان را نیز در بر خواهد داشت.

سامانه خدمات شهروندی شرکت راپکو، این امکان را برای شهرداری ها مهیا مینماید تا بتوانند برخی از خدمات خود را بر بستر اینترنت به شهروندان ارائه نمایند و با فرهنگ سازی هایی که در این امور انجام میگیرد در آینده ارائه خدمات خود بر بستر اینترنت به شهروندان را افزایش دهند.

 

خدمات سامانه شهروندی

برخی از خدماتی که در سامانه خدمات شهروندی قابل ارائه میباشد ذیلاً به انها اشاره شده است:

-استعلام مفاصا حساب خودرویی

– استعلام فیشهای پرداختی نوسازی

– استعلام بدهکاری عوارض نوسازی ملک

– استعلام بدهکاری عوارض صنفی

– پرداخت آنلاین فیش نوسازی

– پرداخت آنلاین فیش صنفی

– ثبت درخواستهای شهرسازی

– پیگیری درخواستهای حوزه شهرسازی

– استعلام از صحت پروانه ها و گواهی ها و انواع مجوزات صادره

که این خدمات در آینده قابل توسعه و گسترش خواهد بود و شهرداری میتواند خدمات بسیار زیادی از خود را بر این بستر به شهروندان ارائه نماید.

شایان ذکر است شهرداری شهر شما در حال حاضر هنوز اقدام به راه اندازی این سامانه اینترنتی ننموده است لذا شما هنوز نمیتوانید از امکانات و خدمات اشاره شده بهره برداری نماید.

بسته های پیشنهادی اتوماسیون بهساز